پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 183306
بررسي بسته خروج از رکود دولت در گفت‌وگو با کارشناسان/
مديرعامل ايران خودرو:افزايش تقاضاي چندين برابري را در بازار خودرو پيش بيني مي کنيم/رئيس اتحاديه نمايشگاه داران:طرح دولت نقدينگي را زياد مي‌کند/مشاور انجمن خودروسازان:به وعده دولت مشکوکيم
تاریخ انتشار : 1394/07/28 12:54:30
نمایش : 933
اگر چه مدير عامل ايران خودرو وام 25 ميليون توماني را در خروج از رکود بازار خودرو مؤثر مي داند اما فعالان بازار خودرو عملي شدن اين وعده دولت را بعيد مي دانند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از  «رازق»، بارونمايي بسته دوم خروج از رکود توسط دولت بازار خودرو تحت تأثير خبر جديدي قرار گرفت.

ولي‌الله سيف رئيس کل بانک مرکزي با اعلام اينکه يکي از راه هاي خروج از رکود، رونق بازار خودرو است از افزايش وام خريد خودرو تا سقف ۲۵ ميليون تومان خبر داد و گفت: باز پرداخت اين وام 7 ساله است و 80 درصد مبلغ خودروهاي داخلي را تامين کند.

به اين ترتيب هر فرد با سرمايه اوليه چهار ميليون تومان مي تواند صاحب خودرو شود اما بايد ديد وضعيت بازار خودرو چقدر تحت الشعاع اين موضوع قرار خواهد گرفت.

خروج از رکود هدف اصلي بازار خودرو

هاشم يکه زارع مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو در گفت و گو با «رازق» در واکنش به اعلام افزايش وام خودرو، اظهار کرد: اعطاي تسهيلات در اين بخش در قدرت خريد مردم تأثير گذار خواهد بود و مطمئناً باعث افزايش تقاضا در اين بخش خواهد شد.

وي اضافه کرد: بازار خودرو در حال حاضر در مسيري گام برداشته که خروج از رکود هدف اصلي آن است و ديگر مثل ماه هاي اخير در آن رکود شديد گرفتار نيست.

مديرعامل ايرانخودرو تصريح کرد: با تصميمات اخير افزايش تقاضاي چندين برابري را در بازار خودرو پيش بيني مي کنيم البته اين موضوع نبايد خودرو سازان را از افزايش کيفيت محصولات غافل کند.

يکه زارع با اعلام اينکه سقف وام تعيين شده مناسب به نظر مي رسد، گفت: با توجه به اينکه سقف قيمت خودروهاي داخلي از 20 تا 40 ميليون تومان است مبلغ تعيين شده براي اين وام مناسب به نظر مي آيد زيرا اگر فردي به جز مبلغ وام سرمايه اوليه ديگري نداشته باشد مطمئنا در پرداخت اقساط هم با مشکل مواجه خواهد شد.

بايد تا تخصيص منابع وام صبر کرد

غلامحسين قاسميان رئيس اتحاديه نمايشگاه داران اتومبيل نيز در گفت وگو با خبرنگار «رازق»، گفت: در حال حاضر نميتوان درباره تاثير اين وام بر بازار خودرو اظهار نظر کرد چون فعلا در حد حرف بوده و به حيطه عمل نرسيده است.

وي افزود: بايد صبر کرد تا منابع اين وام تخصيص داده شود و پول در اختيار مردم قرار گيرد آنگاه مي توان تاثير گذاري اين وام بر بازار خودرو را ارزيابي کرد.

رئيس اتحاديه نمايشگاه داران اتومبيل با اشاره به متناسب بودن سقف اين وام براي خودروهاي داخلي، بيان کرد: مبلغ اين وام متناسب با قيمت خودرو هاي داخلي است اما براي خودروهاي خارجي بايد مبالغ بيشتري در نظر گرفت که البته هدف از اعطاي تسهيلات به اين بخش رونق بازار خودروهاي داخلي است.

قاسميان با عنوان اينکه بازار خودرو يکي از تاثير گذارترين موارد خروج از رکود است، گفت: بلا فاصله پس از اينکه دولت اين وام را تصويب و اجرايي کند، نقدينگي در بين مردم افزايش مي يابد و اين باعث تاثير گذاري مستقيم در اين بازار خواهد شد که اميدواريم هرچه زودتر اين بازار از اين رکود 6 ماهه خارج شود.

با توجه به مطالب فوق برخي از فعالان بازار خودرو نظرات متفاوتي دارند.

به وعده دولت مشکوک هستيم

داوود ميرخاني‌رشتي مشاور انجمن خودروسازان با اشاره به بسته پولي جديد دولت براي خروج از رکود، اعطاي وام 25 ميليون توماني را غير ممکن دانست و گفت: بعيد است سيستم بانکي بتواند به حجم انبوه تقاضايي که براي خريد خودرو به صورت اقساطي وجود دارد پاسخ دهد.

وي افزود: از ابتداي سال نيز قرار بود وام 15 ميليوني خودرو ارائه دهند که خبري از اين وام نشد و با اينکه بيش از 6 ماه از سال گذشته يک ريال تسهيلات بابت خريد خودرو به متقاضيان ارائه نشده است.

مشاور انجمن خودروسازان تصريح کرد: خودروسازان از شنيدن پرداخت تسهيلات خوشحال شده‌اند چون پيش‌بيني مي‌شود در صورت پرداخت اين وام صف تقاضا شکل بگيرد اما به وعده دولت مشکوک هستيم و بعيد مي دانيم چنين بسته‌اي براي خودرو عملياتي شود.

به گزارش «رازق» به نظر مي‌رسد با اجرايي شدن وام 25 ميليوني تحولي در بازار خودرو کشور به وجود بيايد اما بايد ديد دولت چه ساز و کار مشخصي براي پرداخت اين وام در آينده‌اي نزديک در نظر مي گيرد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html